Κυριακή 6 Οκτωβρίου 2013

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ

Την Τετάρτη 2 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνάντηση των γονέων με το δάσκαλο της Γ' τάξης. Στόχος αυτού του εγχειρήματος είναι όχι τόσο να γνωρίσουν οι γονείς το δάσκαλο (μιας οι περισσότεροι τον ξέρουν από την περσινή χρονιά), αλλά να ενημερωθούν απ' αυτόν για τη λειτουργία της φετινής σχολικής χρονιάς.

Για όσους απουσίαζαν, λόγω σοβαρών υποχρεώσεων, αλλά και για όσους παρευρέθηκαν τα ακόλουθα θα είναι αρκετά χρήσιμα:
1.  Στο μάθημα της Γλώσσας γι' αυτή τη χρονιά έχουν τα εξής τετράδια. 1 κίτρινο για αντιγραφή, 1 κόκκινο για ορθογραφία (να γνωρίζετε ότι για κάθε λάθος λέξη στην ορθογραφία οι μαθητές πρέπει να γράφουν τρεις προτάσεις με τη λέξη αυτή), 1 πράσινο για ασκήσεις και ένα μπλε για εκθέσεις. Σχετικά με το ζήτημα των εκθέσεων μέχρι το Νοέμβριο θα δουλέψουμε περισσότερο ζητήματα δομής και σύνταξης και από το Δεκέμβριο κι έπειτα θα εργαστούμε αρκετά σε θέματα περιεχομένου και ορθογραφίας. Για κάθε έκθεση που τα παιδιά θα γράφουν υπάρχει και ένα σχεδιάγραμμα, το οποίο ακολουθείται πιστά. Κάθε έκθεση δεν περιλαμβάνει μόνο το κομμάτι της συγγραφής. Αντίθετα αφιερώνεται αρκετός χρόνος στο προσυγγραφικό στάδιο (δίνουμε ιδέες στα παιδιά), το συγγραφικό στάδιο (συγγραφή έκθεσης) και το μετασυγγραφικό στάδιο (που περιλαμβάνει αξιολόγηση μεταξύ μαθητών και μεταξύ μαθητών και δασκάλου).
2. Στο μάθημα των Μαθηματικών υπάρχει το τετράδιο ασκήσεων, στο οποίο οι μαθητές γράφουν και λύνουν ασκήσεις εμπέδωσης. Σε αρχικό επίπεδο η γνώση της προπαίδειας είναι απολύτως απαραίτητη. Για το λόγο αυτό υπάρχουν αρκετά διαδραστικά παιχνίδια που μπορούν να βοηθήσουν τους μαθητές όπως http://e-math.eduportal.gr/efarmoges/poll.html
http://e-math.eduportal.gr/efarmoges/xion.htm
http://phet.colorado.edu/sims/arithmetic/arithmetic_el.html. Τα παιδιά δε χρειάζεται να κρατάνε κάθε μέρα τα γεωμετρικά τους όργανα. Στη συνέχεια της χρονιάς θα ακολουθήσουν κι άλλες αναρτήσεις που αφορούν σημαντικά σημεία για το μάθημα αυτό, όπως και όλα τα άλλα φυσικά.
3. Στο μάθημα της Ιστορίας οι μαθητές έρχονται σε επαφή αρχικά με την ελληνική μυθολογία, μέσω πολλών και διαφορετικών ερεθισμάτων μέσα στην τάξη. Το μάθημα δε σταματάει στα κείμενα του βιβλίου. Αντίθετα εμπλουτίζεται από πλήθος ηλεκτρονικών και όχι μόνο πηγών. Για το σπίτι οι μαθητές πρέπει να μαθαίνουν το σχεδιάγραμμα που τους δίνω κάθε μέρα και να κάνουν μια μικρή ανάγνωση στο κείμενο του βιβλίου.
4. Στο μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος ασχολούμαστε με πολύ σημαντικά ζητήματα που αφορούν την κοινωνία στην οποία ζουν καθημερινά τα παιδιά. Πρέπει τα παιδιά να μπορούν να πουν με δικά τους λόγια τα βασικά σημεία του μαθήματος. Για το λόγο αυτό το κουτάκι με τίτλο Αξίζει να διαβάσουμε, που υπάρχει σε κάθε μάθημα πρέπει να μελετάται.
5. Στο μάθημα των Θρησκευτικών οι μαθητές έρχονται σε επαφή με πολύ σοβαρά θέματα που αφορούν τη θρησκεία μας. Είναι πολύ σημαντικό τα παιδιά να ρίχνουν μια ματιά  στα θέματα που συζητάμε στην τάξη, όταν είναι στο σπίτι. Η αποστήθιση είναι ανεπιθύμητη σε όλα τα μαθήματά μας. Η απομνημόνευση θα έρθει με θεμιτό τρόπο μέσα από την κατανόηση.
6. Στο μάθημα της Ευέλικτης Ζώνης οι μαθητές θα ασχοληθούν με μια σειρά σχεδίων εργασίας (project), που είναι τα ακόλουθα. α) Κοινωνική και συναισθηματική αγωγή (εφαρμογή προγράμματος της κας Χρυσής Χατζηαργυρού, καθηγήτριας σχολικής ψυχολογίας στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών), β) πρόγραμμα της Unicef με θέμα τα ανθρώπινα δικαιώματα, (το οποίο εντάσσεται στην καμπάνια Σχολεία υπερασπιστές των παιδιών), γ) οργανωμένο πρόγραμμα φιλαναγνωσίας που περιέχει ένα διαθεματικό project με τίτλο To ηλιακό λεωφορείο (πρόγραμμα που έχει εκπονηθεί από το δάσκαλο της τάξης στο πλαίσιο της μεταπτυχιακής του διατριβής) και άλλο ένα με θέμα Το βιβλίο γύρω μου.

Εκτός από τα παραπάνω η τάξη μας θα ασχοληθεί ενεργά με το πρόγραμμα δραστηριοτήτων που απορρέουν από την ΕΝΤΑΞΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΣΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΗΣ UNESCO (ASPnet). Θέμα για φέτος θα είναι η πολιτιστική μας κληρονομιά.
Επίσης πρόκειται να εμπλακούμε ενεργά στο πρόγραμμα open discovery space που αφορά τη συστηματική χρήση των ψηφιακών εργαλείων και πηγών στη μαθησιακή διαδικασία.

Καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς θα μπορείτε να ενημερώνεστε για τις δεκάδες δραστηριότητες (δράσεις, επισκέψεις, προσκλήσεις ατόμων στο σχολείο μας, εναλλακτικές μορφές διδασκαλίας) της τάξης μας από το παρόν blog.

Σημειώνω, τέλος, ότι υπάρχει διαθέσιμη μια επιλογή στο blog, μέσω της οποίας μπορούμε να επικοινωνούμε πιο άμεσα, και ονομάζεται ΦΟΡΟΥΜ  ΓΟΝΕΩΝ.

Με ιδιαίτερη εκτίμηση
Κουναλάκης Εμμανουήλ, ο δάσκαλος της τάξης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου